Conservatorium van Amsterdam tekent samenwerking met Central Conservatory of Music Beijing

Cizhao Wang, directeur Central Conservatory of Music Beijing, en Janneke van der Wijk, directeur Conservatorium van Amsterdam, ondertekenen het samenwerkingsverdrag

Het Conservatorium van Amsterdam en het Central Conservatory of Music Beijing in China zijn een structurele samenwerking aangegaan. Op donderdag 26 september tekende Janneke van der Wijk, directeur CvA, het Memorandum of Understanding tijdens een bezoek aan het grootste conservatorium van China.

De samenwerking richt zich op gezamenlijke projecten van studenten, het uitwisselen van docenten en het uitwisselen van expertise. Het Central Conservatory of Music Beijing toonde ook veel interesse in het verder ontwikkelen van hun jazzafdeling samen met het Conservatorium van Amsterdam.

Het Conservatorium van Amsterdam maakte deel uit van de handelsmissie van burgemeester Van der Laan die Beijing bezoekt in het kader van de Beijing Design Week waar Amsterdam gaststad is. Amsterdam onderhoudt nauwe banden met zusterstad Beijing; het doel van de missie is het uitbreiden van de economische en culturele betrekkingen tussen beide steden.

Het Central Conservatory of Music Beijing is het grootste conservatorium in China en telt 1.900 studenten. Bekende alumni zijn Tan Dun, Chen Yi en Jin Ju.