CvA-popdocent Nico Brandsen, Angela Groothuizen en tekstschrijver Jan Beuving winnen Annie M.G. Schmidt-prijs.

Brandsen, Groothuizen en Beuving wonnen zondag de Annie M.G. Schmidt-prijs voor het beste theaterlied voor het liedje Vinkeveen. Dat heeft een woordvoerder van de organisatie gezegd. Foto: ANP

De prijsuitreiking vond plaats in Theater Bellevue in Amsterdam tijdens het 26e Amsterdams Kleinkunst Festival. De onderscheiding wordt sinds 1991 uitgereikt door Stichting Buma Cultuur. Het gaat om een bronzen beeld van Annie M.G. Schmidt, gemaakt door Frank Rosen, en wordt toegekend door een jury.

Harrie Jekkers en Koos Meinderts wonnen in 1991 de eerste Annie M.G. Schmidt-prijs voor Terug Bij Af. Ook artiesten als Freek de Jonge, Brigitte Kaandorp, Wende Snijders en Daniƫl Lohues namen het beeld in ontvangst.