Violist Liviu Prunaru treedt toe tot vakgroep viool

Per 1 september 2013 start violist Liviu Prunaru een nieuwe vioolklas aan het Conservatorium van Amsterdam. Liviu Prunaru is over de hele wereld een veelgevraagd solist en sinds 2006 is hij eerste concertmeester van het Koninklijk Concertgebouworkest. De vakgroep viool is zeer gelukkig met zijn komst en verheugd om de band met het KCO te kunnen versterken.

Per 1 september 2013 start violist Liviu Prunaru een nieuwe vioolklas aan het Conservatorium van Amsterdam. Liviu Prunaru (Craiova, Roemenië, 1969) won vele prijzen op belangrijke concoursen, waaronder in 1993 de Eugène Ysaÿe-prijs, de publieksprijs en de tweede prijs bij de Koningin Elisabeth-wedstrijd in Brussel. Sindsdien is hij over de hele wereld een veelgevraagd solist. Sinds 2006 is hij eerste concertmeester van het Koninklijk Concertgebouworkest. De vakgroep viool is zeer gelukkig met zijn komst en verheugd om de band met het KCO te kunnen versterken. Liviu Prunaru bespeelt een Stradivarius uit 1694.