Keep an Eye International Jazz Award

Topstudenten van Juilliard School of Music New York, The New School of Music New York, Temple University Philadelphia en het Conservatorium van Amsterdam nemen het op 7 april tegen elkaar op tijdens de finale van de vijfde editie van de Keep an Eye International Jazz Award.

De Keep an Eye Jazz Award is een initiatief van de Keep an Eye Foundation en het Conservatorium van Amsterdam (CvA), met als doel de ontwikkeling van uitzonderlijk getalenteerde jazzstudenten een extra impuls te geven.

Van 28 maart t/m 6 april vinden de halve finales plaats en zijn er bandcoachinglessen door drummer en bandleider Carl Allen en de tenor-saxofonist Rick Margitza uit de VS. Op 7 april vindt de finale plaats in het Bimhuis.

De jury voor de halve finales en de internationale finale bestaat uit professionals uit de beroepspraktijk met onder anderen Mijke Loeven; directeur Jazz International Rotterdam, Frank Bolder; programmeur North Sea Jazz Festival/Lantaren Venster, Joris Roelofs; saxofonist, Marc van Roon; pianist, Juan Martinez; artistiek leider van het Jazz Orchestra of the Concertgebouw, Simon Rigter; saxofonist, Riccardo del Fra, bassist, arrangeur/ Hoofd jazzopleiding Conservatoire national supƩrieur de Paris.

halve finales voor bands van het CvA
28 maart en 4 april 20.00 CvA

coaching voor deelnemende bands
5 en 6 april 10.00-17.00 CvA