24 februari Ned. 2 13.00 NTR-film over jong talentopleiding van het Conservatorium van Amsterdam

Op 24 februari vertoont de NTR de film Nieuwe Meesters over de opleiding voor jong toptalent van het Conservatorium van Amsterdam. In de film worden vier talenten van deze opleiding gevolgd. De film is te zien op zondag 24 februari a.s. om 13.00 uur, Ned 2 (herhaling maandag 25 februari om 00.00 uur, Ned 2).

Op 24 februari vertoont de NTR de film Nieuwe Meestersover de opleiding voor jong toptalent van het Conservatorium van Amsterdam. In de film worden vier talenten van deze opleiding gevolgd. De film is te zien op zondag 24 februari a.s. om 13.00 uur, Ned 2 (herhaling maandag 25 februari om 00.00 uur, Ned 2).

Al 127 jaar begeleidt het Conservatorium van Amsterdam jonge talenten op de weg naar het musiceren op topniveau. De weg naar de top begint al op zeer jonge leeftijd en is een lang en intensief traject. Dit proces voltrekt zich veelal buiten het blikveld van de meeste mensen. Sinds 20 jaar heeft het CvA naast de reguliere opleiding een nationale opleiding voor jong toptalent voor kinderen van 8-18 jaar: de Sweelinck Academie. Sinds 10 jaar is er ook een aparte opleiding voor jazztalent: het Junior Jazz College.

In Nieuwe Meesters wordt de kijker wordt meegenomen in het leven van de jonge musici: de repetities met docenten, de gesprekken aan de eettafel, het urenlang studeren. Cottaar TV Producties BV maakte de film in opdracht van de NTR. De beelden zijn opgenomen in het najaar van 2012.

Zie hier de preview:

NTR Podium - Vandaag om 13:00 op Nederland 2 http://gids.publiekeomroep.nl/uitzending/320449629