Lezing: The Science of Performance: Exploring the Brain and the Body

Esther van Fenema, psychiater en wetenschappelijk onderzoeker aan het Leids Universitair Medisch Centrum, geeft een lezing aan het Conservatorium van Amsterdam met als titel: The Science of Performance: Exploring the Brain and the Body

The Science of Performance: Exploring the Brain and the Body

do 22 november
19.00 uur Bernard Haitinkzaal

Deze lezing gaat over de psychische factoren die een optreden kunnen beïnvloeden, over de reacties van het lichaam op de prestatiedruk tijdens het musiceren, en over manieren om de weerbaarheid tegen die prestatiedruk te vergroten.

De lezing wordt in het Engels gegeven en is vrij toegankelijk
Informatie: Michiel Schuijer, 020-5277531

Esther van Fenema studeerde viool aan onder andere het Conservatorium van Amsterdam bij Jeannelotte Hertzberger en behaalde in 1998 haar masterdiploma aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel bij Kati Sebestyen. Tevens behaalde zij daar haar diploma kamermuziek bij Viviane Spanoghe. Haar conservatoriumstudie combineerde ze met een studie Geneeskunde. Sinds 2008 is ze werkzaam als psychiater bij het Leids Universitair Medisch Centrum, waar ze de Muziekpoli heeft opgericht, een polikliniek die zich specifiek richt op professionele musici met psychische klachten.
Muzikaal strekt haar ervaring van klassieke muziek tot pop. Zij verleende haar medewerking aan diverse cd- en dvd-opnames, variërend van het Belgisch kamermuziekensemble The Sebestyen Strings tot de popgroep Praga Kahn. Ook was zij producent van diverse cd-opnames van de violist David Nunez.
Esther is lid op projectbasis van het Britse kamergezelschap Young London Opera en The Englefield players.