Eerste prijs op internationaal concours voor Van Amsterdam Duo

Het Van Amsterdam Duo (viool en accordeon) heeft op zondag 13 mei bij het 49e Internationale Accordeonconcours in Klingenthal (D) de eerste prijs gewonnen in de categorie Kamermuziek. Jeanine van Amsterdam is tweedejaars studente viool aan het Conservatorium van Amsterdam bij Peter Brunt.

Haar broer Vincent rondt dit jaar zijn bachelorstudie accordeon af aan het Fontys Conservatorium in Tilburg en vervolgt zijn masteropleiding bij Stefan Hussong in Würzburg (D).

Dit jaar was er een uitgebreid deelnemersveld in Klingenthal, met dertien ensembles uit onder andere Polen, Tsjechië, Duitsland, Rusland en Servië. Het Van Amsterdam Duo speelde werken van Kusjakov, Vivaldi, Subitzky, Nielsen en Piazzolla. Naast een geldprijs wonnen Jeanine en Vincent een cd-opname en enkele optredens in Bratislava.

www.vincentvanamsterdam.com

Komende concerten