Professor Teeuw Prijs 2011 voor Elsje Plantema

CvA-docent Elsje Plantema heeft de Professor Teeuw Prijs 2011 gekregen voor haar inspanningen voor de gamelanmuziek. Elsje Plantema is musicologe en gamelanspeelster en geeft les in het keuzeprogramma wereldmuziek en aan de Opleiding Docent Muziek van het CvA.

De prijs wordt sinds 1991 toegekend aan een instelling of persoon in Nederland die zich op het gebied van de muziek en/of muziekwetenschap bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt voor het bevorderen van de culturele relatie en uitwisseling tussen Indonesiƫ en Nederland.

De prijsuitreiking vindt plaats op wo 21 december om 13.00 uur in de Bernard Haitinkzaal (zaal open om 12.30 uur), met een optreden van gamelan-ensemble Widosari, Elisabeth Smalt, altviool; Yukari Uekawa, saxofoon, en de gamelanstudenten van het conservatorium.