Jazz-uitwisseling met Rome en Rovigo

Drie studenten van onze jazzafdeling, Etay Waisman, Damien Kingston en Sri Hanuraga, gaan in april naar Rome, in het kader van een samenwerkingsproject van onze jazzafdeling met de conservatoria van Rome en Rovigo. Als onderdeel van hetzelfde project was in februari jl. Marco Tamburini, trompettist uit Rovigo, bij ons te gast. >>

Drie studenten van onze jazzafdeling, Etay Waisman, Damien Kingston en Sri Hanuraga, gaan in april naar Rome, in het kader van een samenwerkingsproject van onze jazzafdeling met de conservatoria van Rome en Rovigo. Als onderdeel van hetzelfde project was in februari jl. Marco Tamburini, trompettist uit Rovigo, bij ons te gast. Marco gaf een week lang lessen en workshops en als afsluiting een concert met Jasper Blom en Edo Righini, waarbij zij door Marco en Jasper geschreven muziek speelden. Een concert met een prachtige combinatie van jazz met typische Italiaanse en Nederlandse sfeer.

In Rome vormen Etay, Damien en Sri een gelegenheidsband met studenten van de conservatoria van Rome en Rovigo een gelegenheidsband. Op het jazzfestival Percorsi Jazz van het conservatorium van Rome treden ze op met onder meer door Marco Tamburini geschreven muziek.

Dit project is mede mogelijk gemaakt door het Istituto Italiano di Cultura in Amsterdam en de Dutch Italian Music Exchange.

Download de flyer (PDF)