Benefietconcert voor Japan

Studenten en alumni van het Conservatorium van Amsterdam organiseren zondag 27 maart een benefietconcert om bij de gevolgen van de aardbeving in Japan stil te staan en geld in te zamelen voor de slachtoffers. Saeko Oguma (altviool), Makiko Goto (koto), Willem Brons (piano), Harrie Starreveld (fluit) en enkele studenten betreden het podium. Toegang is gratis; donaties zijn van harte welkom. De opbrengst gaat naar het Japanse Rode Kruis.

Het Conservatorium van Amsterdam telt veel buitenlandse studenten; een relatief groot aantal daarvan komt uit Japan. Hierdoor is de persoonlijke betrokkenheid groot en vrijwel direct na de ramp nam studente Misaki Yamada het initiatief tot dit concert. Met de hulp van haar medestudenten heeft zij in korte tijd dit benefietconcert kunnen organiseren.

zondag 27 maart
16.00-17.00 uur Bernard Haitinkzaal
Conservatorium van Amsterdam

Programma:
Marius Flothuis - Canon based on 'Pour le tombeau d'Orphée' - danse élégiaque pour harpe seule; J.S. Bach - uit Hohe Messe BWV232: Laudamus te; R. Schumann - uit Märchenbilder op. 113: I. Nicht schnell; III Rasch; IV Langsam, mit melancholischem Ausdruck; Toshio Hosokawa - Nocturne; Honte Chosh and Tsuru no Sugomori (Japanses traditional); C. Franck - Prélude; Choral et Fugue