Viertakt Podium live vanuit het conservatorium

Viertakt Podium wordt op donderdag 25 november live uitgezonden vanuit de Bernard Haitinkzaal van het Conservatorium van Amsterdam. Gesprekken met onder anderen Michel Dispa, Stijn Berkouwer, Sabine Poiesz, Marieke Oremus, Peter Prommel, Alexander Oliver, Sven Arne Tepl en Lars Niederstrasser. Tussendoor spelen studenten en docenten van het conservatorium muziek van Moessorgski, Händel, Ibert, Rossini, Fauré, Donizetti, Auric, Albéniz, Heinichen en Debussy.

Viertakt Podium wordt op donderdag 25 november live uitgezonden vanuit de Bernard Haitinkzaal van het Conservatorium van Amsterdam. Gesprekken met onder anderen Michel Dispa (adjunct-directeur en hoofd Klassiek), Stijn Berkouwer (student orkestdirectie), Sabine Poiesz (student viool), Marieke Oremus (coördinator onderwijskunde), Peter Prommel (hoofdvakdocent slagwerk), Alexander Oliver (artistiek leider Dutch National Opera Academy), Sven Arne Tepl, (hoofdvakdocent altviool) en Lars Niederstrasser (student saxofoon).

De uitzending duurt van 16.00 tot 18.00 uur. Publiek is welkom, inloop vanaf 15.45 uur.

Hieronder vindt u het programma van de uitzending van 25 november.
Let op: wijzigingen voorbehouden.

16.02
tune, aankondiging

16.03
M. Moessorgski - Promenade & Ballet van de kuikens in de eierschalen, uit: Schilderijen van een tentoonstelling
CvA Percussion Ensemble o.l.v. Peter Prommel & slagwerkensemble

16.05
gesprek met Michel Dispa, adjunct-directeur, hoofd Klassiek

16.10
M. Moessorgski - Il vecchio castello / Tuileries / De markt van Limoges, uit: Schilderijen van een tentoonstelling
CvA Percussion Ensemble o.l.v. Peter Prommel & slagwerkensemble

16.17
gesprek met Peter Prommel

16.22
G. F. Händel - Sonate in C HWV.365
Anna Stegman, blokfluit; Andrea Friggi, klavecimbel

16.33
gesprek met Anna Stegman

16.37
J. Ibert - Trois pieces brèves
Pentafonia Blaaskwintet: Eva Jansen, fagot; Annemieke Hereijgers, fluit; Esther van de Ploeg, hobo; Wendy Mermet, hoorn; Jurjen Westeneng, klarinet

16.46
gesprek met Eva en/of Annemieke

16.51
G. Rossini - uit: Serate Musicali: La Regata Veneziana; G. Fauré – Tarentelle
Martha Bosch, sopraan; Yvonne kok, mezzosopraan; Jelena Popovic, piano

16.58
gesprek met zangeressen

17.00 Nieuws

17.02 vervolg Viertakt

17.03
G. Donizetti - Uit L'elisir d'amore: Quartet Adina, Credimi
Alexandra Schoeny, sopraan; Kristiina Bitenc, sopraan; Peter Davoren, tenor; Tim Kuypers, bariton

17.08 5’00
gesprek met Alexander Oliver, artistiek leider Dutch New Opera Academy.

17.13
G. Auric - Trio
Valerie Cohen, hobo; Tom Wolfs, klarinet; Erica Rasch, fagot

17.24