Veel CvA-studenten in de prijzen op PCC Jazzconcours

Veel CvA-studenten zijn op 21 november jl in de prijzen gevallen op het Prinses Christina Jazzconcours 2010. In de categorie ‘conservatorium’ gingen beide eerste prijzen naar CvA-bands: het Alex Koo/Lennart Heyndels Trio en het Matiss Cudars Trio. Pianist Stefan Bos (14) won de eerste prijs in categorie 1, 12 t/m 15 jaar. De Jong KC-Jazz Prijs (solistenprijs) ging naar zangeres Sanne Huijbregts, die optrad met de Jazz Focus Big Band o.l.v. Peter Guidi, die de eerste prijs won in de categorie bigbands.

Bop This! won een aanmoedigingsprijs en Gideon Tazelaar (13), saxofoon, kreeg een eervolle vermelding.

Veel CvA-studenten zijn op 21 november jl in de prijzen gevallen op het Prinses Christina Jazzconcours 2010.  In de categorie ‘conservatorium’ gingen beide eerste prijzen naar CvA-bands: het Alex Koo/Lennart Heyndels Trio (Alex Derudder, piano; Lennart Heyndels, , contrabas; Francesco De Rubeis, drums), en het Matiss Cudars Trio (Matiss Cudars, gitaar; Lennart Heyndels, contrabas). Pianist Stefan Bos (14) won de eerste prijs in categorie 1, 12 t/m 15 jaar. De Jong KC-Jazz Prijs (solistenprijs) ging naar zangeres Sanne Huijbregts, die optrad met de Jazz Focus Big Band o.l.v. Peter Guidi, die de eerste prijs won in de categorie bigbands.
Bop This! (Gidon Nunes Vaz, trompet; Eelco van der Wel, saxofoon; Stefan Franssen, drums; Jelle van der Meulen, piano, en Breno Leitholdt Viricimo, contrabas) won een aanmoedigingsprijs en Gideon Tazelaar (13), kreeg een eervolle vermelding.