Symfonieorkest van het CvA genomineerd voor SENA-prijs

Foto Thomas Lenden

Het Symfonieorkest van het Conservatorium van Amsterdam is genomineerd voor de SENA-prijs, die uitgereikt wordt op het festival Toonzetters op 28 en 29 augustus a.s.. Het orkest is genomineerd voor de uitvoering van het werk Koranfragment van Wilbert Bulsink, dat als een van de drie werken is geselecteerd voor de BUMA Toonzettersprijs.

Toonzetters is een festival dat Buma Cultuur dit jaar voor de derde maal organiseert in samenwerking met Muzi9ek Centrum Nederland en Muziekgebouw aan 't IJ. Tijdens het fesitval worden tien werken van Nederlandse componisten uitgevoerd die in 20009 hun première beleefden. Naast de Buma Toonzettersprijs à € 10.000,- die wordt uitgereikt aan de componist van de mooiste compositie wordt dit jaar door de rechtenorganisatie SENA een prijs, eveneens € 10.000,- uitgereikt aan de musici die dit werk bij de première hebben uitgevoerd. Het Symfonieorkest van het Conservatorium van Amsterdam is genomineerd voor de uitvoering van het werk Koranfragment van Wilbert Bulsink, dat als een van de drie werken is geselecteerd. De prijzen worden uitgereikt op 29 augustus om 20.15 uur in het Muziekgebouw aan 't IJ.