Paul Witteman opent viering 125-jarig jubileum Conservatorium van Amsterdam

Met de presentatie van zijn boek De onvoltooiden heeft Paul Witteman het startschot gegeven voor de viering van het 125-jarig bestaan van het Conservatorium van Amsterdam. In het jubileumjaar zullen veel bijzondere activiteiten georganiseerd worden voor het publiek.

Witteman, zelf oud-student van het Conservatorium van Amsterdam (CvA), reikte het eerste exemplaar van zijn nieuwe boek uit aan Ronald Plasterk, minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Vervolgens las hij een passage over Bach uit het boek voor, en sprak hij met CvA-docent Clemens Kemme over diens voltooiing van Mozarts Requiem, dat in december te horen zal zijn in Weesp, Amsterdam en Alkmaar.
Meer informatie

Het jubileumjaar van het conservatorium zal op diverse speciale momenten luister worden bijgezet. Zo zijn er in november presentaties voor publiek door violiste en oud-studente Isabelle van Keulen en jazzsaxofonist Brandford Marsalis en pianist Joey Calderazzo. In dezelfde maand is het Amsterdam Sweelinck Barok Orkest te horen in Amsterdam en Buren met de zes Brandenburgse Concerten van Johannes Sebastian Bach. Verder staan er concerten op stapel door het Sweelinck Barok Orkest o.l.v. Teunis van der Zwart On the Waterfront (Händel en Telemann) te Heiloo en in het Concertgebouw in Amsterdam, en ontvangt de band van Justin DeCioccio de befaamde pianist Cor Bakker.

Podium voor meesterlijke muziek
Al 125 jaar leidt het Conservatorium van Amsterdam de topmusici van morgen op. Vrijwel dagelijks zijn de bekende namen van morgen te horen in de vier concertzalen van het nieuwe conservatoriumgebouw, die speciaal zijn ontworpen voor professionele optredens. Publiek is van harte welkom bij de meestal gratis te bezoeken concerten.

Met uitzondering van de schoolvakanties is er een reguliere programmering:

• elke eerste maandag van de maand: docentenconcert klassiek
  • elke woensdag: klassiek Open podium
  • elke woensdag: studentenconcert jazz
  • elke donderdag: jazz, Fileconcert
  • elke vrijdag: klassiek lunchconcert
  • elke laatste zondag van de maand: leerlingenconcert Jong Talent-klas Sweelinck Academie

Wilt u op de hoogte blijven van de activiteiten? In de maandagenda van het CvA vindt u de programmering en achtergrondinformatie. U kunt zich hier abonneren op de maandagenda.