Internationaal Joods Muziekfestival in het Conservatorium

De 15e editie van het Internationaal Joods Muziek Festival vindt komend weekend plaats in de gloednieuwe zalen van het Conservatorium van Amsterdam. Gedurende drie dagen kan het publiek genieten van de klezmer van She'Koyokh, jiddische songs van Hilda Bronstein, reggae van Mama Doni, het vrouwenkwartet Vocolot, het sefardische Shira U'tfila en de cross-over klassiek van het Nederlandse Orion Ensemble. Tijdens het slotconcert zal burgemeester Job Cohen een oeuvreprijs uitreiken aan Hans Bloemendal.

vrijdag 23 tot en met zondag 25 oktober, Conservatorium van Amsterdam

De optredende ensembles zijn alle prijswinnaars van het Internationaal Joodse muziekconcours van 2008. Tijdens het weekend zijn er naast concerten en workshops ook een open podium voor amateurmusici, een showcase van het Nederlandse klezmerensemble Mazzeltov dat hun nieuwe cd zal presenteren, een Joodse cultuurmarkt en een jamsessie met She'Koyokh.

Hans Bloemendal is al 60 jaar als oppervoorzanger verbonden aan de Nederlands Israëlitische Hoofdsynagoge in Amsterdam en ontvangt de oeuvreprijs van burgemeester Job Cohen voor zijn bijdrage aan de overlevering van het Joods muzikale erfgoed in Nederland.

Vrijdag 23 oktober
20:15 Shira U'tfila (Servië) - Sefardische muziek

Zaterdag 24 oktober
14:00 Hilda Bronstein (UK) - Jiddisch Lied
16:30 Mama Doni (USA) - Reggae/hip-hop muziek voor kids
20:15 Vocolot (USA) - A capella vrouwenkwartet

Zondag 25 oktober
16:00 Orion Ensemble (Nederland) - Klassiek pianotrio
19:30 She'Koyokh (UK) - Klezmer/Balkanmuziek

Toegang:
Alle avondconcerten: € 15,00
Alle middagconcerten: € 12,50
Korting voor Stadspas, 65+ en CJP € 2,50 per concert of workshop
Speciaal kindertarief voor Mama Doni concert (tot 15 jaar): € 5,00
Combinatiekaarten en Passe-partouts zijn ook beschikbaar.