9 oktober: De rare taal van geluiden

Hoe ontwikkelen zich muzikale potenties van jonge kinderen? Welke rol kunnen professionele musici hierin spelen? Dat is het onderwerp van de conferentie op 9 oktober in het Conservatorium van Amsterdam en het Bimhuis. De conferentie is bedoeld voor iedereen die op muziekgebied met jonge kinderen werkt en zich hierin verder wil verdiepen.

Ook is er een concert: Amsterdam Sinfonietta speelt een nieuw werk van Oene van Geel dat is ontstaan uit een project van Amsterdam Sinfonietta, de basisscholen De Venser in Diemen en de Familieschool in Heerhugowaard, Conservatorium van Amsterdam en TOEVAL GEZOCHT: onderzoek naar geluiden, improviseren en componeren met kinderen van 4 tot 7 jaar. Componist Oene van Geel volgde het proces, werkte enkele ochtenden met de kinderen en componeerde een nieuw werk waarin de kinderen en fragmenten van hun werk hoorbaar zijn.

Meer informatie en het volledige programma