Bezoek gratis concerten tijdens Early Music Summer School

Het Conservatorium van Amsterdam organiseert deze week de Early Music Summer School, een vijfdaags programma dat zich dit jaar richt op de werken van Purcell, Händel en Haydn. De deelnemers volgen workshops, lezingen en masterclasses van vooraanstaande docenten en spelen samen met medestudenten van over de hele wereld. Op vrijdag 28 augustus geven de studenten een afsluitend concert dat gratis bij te wonen is in het Conservatorium.

De Early Music Summer School vindt jaarlijks aan het eind van de zomervakantie plaats. Dit jaar staan de werken van Henry Purcell, Georg Friedrich Händel en Joseph Haydn centraal. Het oeuvre van deze onmiskenbare muzikale genieën, die alle drie in Engeland werkten, brengt het muzikale leven van Groot-Brittannië in drie zeer uiteenlopende perioden in beeld. In diverse masterclasses, ensemble-lessen, lezingen en optredens worden hun werken onderzocht.

Op maandagavond 24 augustus gaven de docenten van de opleiding Oude muziek van het Conservatorium van Amsterdam een bijzonder, gratis bij te wonen concert met als speciale gast Gustav Leonhardt. Op vrijdagmiddag is er een afsluitend concert door de studenten, eveneens in de Sweelinckzaal. Ook dit concert is gratis te bezoeken. Aanvang: 16.00 uur.

Klik hier voor meer informatie over de Early Music Summer School

Conservatorium van Amsterdam