Porgy & Bess door Concert Bigband Conservatorium van Amsterdam

De Concert Bigband van het Conservatorium van Amsterdam speelt onder leiding van Justin DiCioccio Porgy & Bess in de arrangementen die Gil Evans van deze legendarische opera van George Gershwin maakte voor Miles Davis. Trompettist Ruud Breuls, solotrompettist van het Metropole Orkest, is bereid gevonden om als solist in de voetsporen van Miles Davis te treden.

donderdag 28 mei 2009, 20.30 uur, Conservatorium van Amsterdam

De Concert Bigband van het Conservatorium van Amsterdam speelt onder leiding van Justin DiCioccio (hoofd Manhattan School of Music, New York) Porgy & Bess in de arrangementen die Gil Evans van deze legendarische opera van George Gershwin maakte voor Miles Davis. Trompettist Ruud Breuls, solotrompettist van het Metropole Orkest, is bereid gevonden om als solist in de voetsporen van Miles Davis te treden.

Het concert is het derde en laatste in een reeks van concerten met als thema de bijzondere samenwerking van Miles Davis met arrangeur Gil Evans. In 2005 werd in een groot Jazzsymfonisch project het Concierto d'Aranjuez van Joaquin Rodrigo uitgevoerd, eveneens met Ruud Breuls op trompet. In 2007 was Bert Joris te gast als solist in het programma Miles Ahead - beide concerten in oorspronkelijke bezetting met arrangementen van Gil Evans. Ook nu wordt gewerkt in de oorspronkelijke bezetting met drie hoorns, tuba en een groot aantal houtblazers. Een eerbetoon aan de bijzondere samenwerking van Miles Davis met arrangeur Gil Evans.

Tijd en locatie
donderdag 28 mei 2009, 20.30 uur